6/27/2012

27/6

Åter igen långt emellan uppdateringarna här på bloggen.
Mycket har då iallafall hänt i min och Victors värld, har nu avslutat både Allmänlydnads kursen och Agilitykursen och har nu påbörjat Viltspårs kurs!

Allmoänlydnaden har gjort mycket för mig och Victor, vi har fått en otroligt fin kontakt och samarbete. Min kille förvånar mig varje dag, börjar lura på att han lär mig något nytt mer än vad jag lär honom.
Tävlingslydnaden likaså, mitt huvud "Victor kan inte apport", åter igen förvånar han mig, kan ju apport som om han aldrig gjort något annat, samma med läggande som sitter mer och mer för varje gång.
Lutar mot start i Appellen i augusti, men de är mycket träning kvar.

En spår och lydnadsgrupp har vi med hunnit starta så de är ju toppen att kunna träna med andra och få tips och idéer på hur man kan förbättra sig.

Agilityn är verkligen Victors grej, och nu har äntligen banan kommit sig ut i en hage på stallet så nu kan vi träna när de som helst passar oss! :) De är verkligen så himla kul! fart och fläkt de gillar vi!


Kom precis in från skogen där vi vart och lagt vårt andra viltspår någonsin. Trodde inte först att det skulle falla victor i smaken, men jag har aldrig sett honom så spårsäker som när vi spårar efter vilt!
Idag trodde jag vi var helt på villovägar man icket, hunden med näsan i backen hela tiden var helt säker på sin sak.. Åh den är ju så rolig sen den där klöven, man måste ju bära den hela vägen tillbaka till bilen :)

Tyvärr ingen utställning i helgen då jobbet kom emellan, men håller tummarna för att de går bra för dom bästaste spinnrockarna som ställer! :)


1 kommentar:

  1. Ni är i full gång med träning av allt möjligt ser jag. Duktiga ni !
    Ha en skön sommar :)

    AnnLoice

    SvaraRadera

Utseeendet:

Bloggdesign av Emilie Nygren
www.trampdyna.wordpress.com