11/15/2012

15/11

Någon borde slå mig på fingrarna och se till att jag uppdaterar bloggen med jämna mellan rum!
Men nu har det åter igen gått lång tid sedan sista uppdateringen och mycket har hunnit hända.

Vi har nu fått en på klubben som håller på att utbilda sig till rallylydnads instruktör, och jag och Victor ingår i hennes projektgrupp. Vilken grej! det är så himla roligt för att inte tala om hur roligt Victor tycker det är!
Mycket nya övningar vi förut inte testat, men samtidigt gynnar det vanliga lydnaden. Har förut kännt att Victor inte riktigt vart med under linförigheten, men det är han nu! Så kul!


Vi har med tracklat momenten i Lydands 1an nu under hösten och alla momenten sitter som ett smäck. Dock ska jag gå tillbaka och träna stadgan i platsliggnigen och få honom att känna sig trygg i den! Så det är bara öva öva, siktar på en nystart i februari.

Kan helt ärligt säga att nu längtar jag ut till spårskogen, varför måste snön lägga så himla tidigt?!
Vi vill ut och köra viltspår ännu mer!

Var på konferens i Skellefteå förra helgen, satt på organisations sidan, väldigt intressant måste jag säga, så nu kommer det hända grejer på klubben. Var även på en föreläsning om Spårhunden, så de satte lite nya tankar i banor.. Måste köra mer hårda spår hädanefter!
Ska uppdatera mer om föreläsningen senare!
/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utseeendet:

Bloggdesign av Emilie Nygren
www.trampdyna.wordpress.com